Wednesday, November 16, 2011

begenilmek ya da bunun farkinda olmamak


Begenilmeyi ozlemisim. Daha dogrusu begenildigimin farkina varmayi. Sonucta uzun zamandir cevremde surekli beni begenen insanlar oldu. Hoslananlar da oldu. Hatta asik olduklarini iddia edenler bile oldu. Gercekten. Yaklasik 15 yaslarimdan beridir, ufak capli bir hayran kitlem olmustur cesitli sekillerde ve zaman dilimlerinde. Hatta o zamanlardaki bu hoslanmalar, cikmalar etmeler, ilan-I asklar, daha fazla, daha romantik ve daha masumane hatta daha samimiydi.

Herneyse zaman su gibi akip gidiyor, gecmise mazi derler. Gunumuze donuyorum. Evet simdi hersey daha hizli, daha yuzeysel ve daha ustunkoru. Yine de begenilmek guzel J

Latin erkeklerinin hosuma giden bir ozelligi, kadinlara cekinmeden iltifat edebilmeleri. Yani begendigi kadina “ay simdi ayip olur beni yanlis anlar” diye dusunmeden, cat diye “bacaklarin cok guzel”, ya da “cok guzel bir bayansin, neden bidibidi..” diyebiliyor olmalari.

Onlara gore guzel seylerin guzelliklerinden bahsedilmeli, dile getirmekten cekinilmemeli. Sonucta ayip, utanilcak birsey degil, guzelse guzel. Hatta, “aa pis sapik, ne diyosun sen be” diyen bazi guzide Ispanyol kizlarinin bu tepkilerine anlam veremiyorlarmis. Kubali bir arkadas “her guzel buldugum kadinla yatmaya calismam, yani guzelse guzel bunu kendisine soylemem neden sapiklik veya art niyet belirtisi olsun ki” dedi. Hakli aslinda. Sonucta ben de bazen sacini veya tarzini veya herhangi bir yerini begendigim erkek ve kizlara bu gorusumu bildiriyorum. Insanlar sadece olumsuz elestirilere degil, olumlu olanlarina da acik olmalilar.

Mesela Rus ve Baltik civari kizlarimizin akdenize ve turk erkeklerine akin etmeleri, iste bu yuzdendir. Evde takdir edilmeyen insan solugu sokakta, komsunun tavugunda alir tabii ki. Ben onlari anliyorum, cidden. Adamlarda romantizm kalmamissa, bir sicaklik, bir duygu aktarimi, disadonukluk, flort etme yetisi, bunlar korelmis veya bitmisse, uzun guzel bacakli sarisin kuzeyli kadinlar ne yapsinlar, italyan erkeklerinin pis yazislarina, fransiz erkeklerinin sipsevdi romantizmine, turk erkeklerinin israrli kiskancligina tav oluveriyorlar. Ispanyol erkeklerinin neyine tav oluyolar onu bilemedim. Heralde 5.dakikada “hadi kalk bize gidelim” mantalitelerine…*

Evet, begenilmek, cevrende sana ilgi gosteren erkeklerin bulunmasi guzel birsey. Kendine guveni saglamlastiriyor. Bazen flortun suyunu cikarsalar da (kulturden kulturden), yine de takdir edilmek hos. Hele de butun ortamda sadece ‘latino’lardan gelmiyorsa, dadindan yinmez J




*tum stereotipler tamamen cevremdeki insanlarin deneyimlerine dayanilarak yapilmistir, herkesi temsil etmemektedir. Politically incorrect e mahal vermeyelim gece gece. ekeekeke.

1 comment:

Derya said...

Bir araba kapısı açana, ben oturmadan oturmayana ve bunları çok doğal ve rahat bir şekilde yapana tav oluyorsam ben, saçıma falan yorum yapmasa da... yok olmaz, herşeyime yorum yapsın ve kapıları da açsın. herşeyi istiyorum evet!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Netherlands'de gozume carpanlar