Wednesday, January 25, 2012

Eyvah Eyvah



Bugunku konum cicekler bocekler deniz gunes kum degil maalesef.

Bu sefer durum ciddi. Oyle boyle degil. Cok fena.

3-4 ay boyunca bir dersi almak (hatta bir suru ders almak) ama hala uzerine tek bir kelime edememek. Cok utanc verici Yareppim!

Bu dersler kendi dilimde olaydi ne sugar olurdu. Su yumurtaya can veren Allah, beni niye yaban ellere gonderip/gitmeme izin verip duruyorsun, kedi canini sevdigim!

Ya da senelerce murekkebini yaladigim, oku oku hatmettigim, kendi bransim lisansimla ilgili konularla ilgili birsey soruldugunda, yardim istendiginde, am gormus abaza misali bakakalmak... cok ayip cok. Insan yerin dibine geciyor vallahi billahi.
Ben orda burda opucukmus romansmis arim balim petegim uzerine yazilar yazayim, teoriler ureteyim anca 3 kisinin okudugu bir sanal gunluge. Peh.

4-5 seneden sonra da daha yeni yeni komunizm sosyalizm (hos hala farki nedir diye sorsan gene amsalak gibi bakarim da....) rasyonalizm empirisizm gibi seyler uzerine fikir yurutebiliyorum. Sanirim wikipedia ya bakmadan hicbir konu hakkinda konusamiyorum. Yok bogazici bitirmisim, yok felsefe okumusum, kicimin kenari olmusum. Tum bilgiler sinavlar paperlar bitirilip teslim edilene kadarlikmis kisaca.

Simdi de ingilizce bitti, felsefeyi bir de ispanyolca yapalim bari, hayat o kadar banal ki bir heycan olsun adeta demisim. Hayir, isin kotusu, ister anadilin, ister 5. dilin olsun, sozkonusu master olunca insanlar senden asiri cok sey bekliyo. Sanirsin ki artik 3 cumleyle dunyayi kurtarabilecek kivamda herkes. Oyle bir baski, oyle bir beklenti ki, daha giris gelisme sonuc cumlelerini yeni yeni ogrenirken ben, 3 cumleyle kadinlarin bu kara bahtini kor talihini nasil sileyim, onlari erkeklerin egemenliginden nasil kayitsiz sartsiz kurtarayim, bilemedim ben de.

Diyorum, kendimi ulkeden ulkeye, dilden dile daldan dala atarken biraz fazla mi abarttim acaba? Costa Rica’yi, Amsterdam’i baska cengaverlere birakip vatanima milletime collesmeye yuz tutmus, her bir metrekaresi somurulmeye doyamamis topraklarima geri mi donsem ki?

Zira derste 4 aydan sonra soyleyebildigim tek sey “posmodernismo... mm.. no sé... en el arte, es como... mm.. algo raro...” oldu...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Netherlands'de gozume carpanlar