Thursday, March 1, 2012

biraz saygi, hepsi bu.

su hayatta en cok nefret ettigim birkac davranis bicimi var. biri verilen sozlerin tutulmamasi. hatta daha da kotusu, verilmis sozun tutulmamasinin hicbir aciklamasinin yapilmamasi, halk arasinda: Satisa gelmek. 

satis matis, oyle : "oo dostum cok pis sattin bizi yaaeu" gibi bir satis degil. gercek ve ciddi, bir sozun verilip hicbir sekilde yerine getirilmemesi, hadi olur boyle seyler acil birsey cikar, ama ararsin, soylersin, bir sebebi nedeni vardir haber edersin ki kisi beklemesin yok yere.

ozellikle ispanyollarin cok muhtesem karakter ozelligidir, genelleme yapmak zorundayim uzgunum. "oo dostum, evet mutlaka goruselim" der, gorusmez. "yarin aricam ben seni" der, aramaz. "haftaya bilmem nereye gidelim, haber edicem sana" der, etmez. haftalar sonra yeniden karsilastiginda ayni seyler tekrarlanir durur. insanlar hep konusur burda. hep birseyler soyler. sunu yapalim, bunu edelim, suraya gidelim, konusalim arasalim cikalim vs vs. ama is eyleme, soyleneni gerceklestirmeye gelince tiss. hersey lafta kalir.

varsin kalsin. naapalim burasi boyle. senelerdir alistim ben de buranin kurallarina gore oynuyorum. kimseden birsey beklemiyorum. "aricam ben seni" derlerse, "hii tabi evet" diyip geciyorum. low expectation rulaz. 

ama eger yakin oldugun birisi, "tamam aksam saat bilmem kacta bulusuyoruz" derse "hii evet tabii tabii" demezsin. kimse demez. biri sana randevu veriyorsa onun oraya gelmesi beklenir. universal code bu, randevu veriyosun ya, daha otesi olabilir mi? 

olabilirmis. randevu yerinin disarda bir kafe, sokagin kosesi, okul veya ev olmasi farkeder mi? birisi seni ha disarda beklemis, ha evde... oylece ekmenin hicbir aciklamasi olamaz. pardon, tabii ki aciklamasi olur, yani gelemiyosan "ya kusura bakma isim uzadi, gelemicem ben" de. "iyi peki" diyelim, beklemeyelim. ses yok seda yok, 1 saat gecer 2 saat gecer, ararsin cevap vermez, bir mesaj atmaya tenezzul etmez... 

bu nedir yani. insanin karsisindakine saygisi olur, sen kimsin ki haber vermeden kendi kendine program iptal edip ya da gec kalip bir haber etmezsin, gunler sonra cikip, "ay ozur dilerim gelemedim" dersin. sen kimsin? gelememenden cok, gelemeyecegini haber etmen bu kadar mi zor? hele de bunu adet edinip kac kere ust uste yapiyorsan... saygisiz.

iste bu durumun hic bir aciklamasi yok, "insaniyetten mahrum" olmanin disinda...

o kadar sinirliyim ki, midem bulaniyo.


1 comment:

Derya said...

kim 'lan' bu? demek istiyorum..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Netherlands'de gozume carpanlar