Wednesday, October 26, 2011

deve ve bale


Itiraf ediyorum, yine yeniden, bagimliyim. Dizi bagimlisi.

Evet. Bagimli oldugum mas o menos 11 diziden birini izlerken duygularima hakim olamayarak bu satirlari yaziyorum.

Allahim, bir suru dizi izledik, Meksika dizilerine tas cikaracak senlikteki bu dizi de artik bir yerden sonra suyunu cikardi isin. Dawson’s Creek ile dalga gecerdim, birbirini ellemeyen asna fisne olmayan kalmadi diye. Gossip Girl cikti basimiza, 17 yasindaki liseli high society uu pardon, Upper East Side genclerinin icki yasaginin 21 oldugu bir ulkede "sex and drugs and rock'n'roll" modunda ve modasinda fink attigi, Dawson’s Creek’in daha havali daha entrikali versiyonu dedik. Onla da dalga gectik. 

Ama dramalardan drama begendiren, her bir karakterinin su hayata mutsuz olmak ve aglamak icin gelmis oldugu gerceginin apacik gozler onune serildigi bu dizi, yani Ali Kaptan -evet ben diziye telaffuzu on dakikami alan “oyle bir gecer zaman ki” demek yerine, Ali Kaptan diyip zamandan tasarruf ediyorum. Telaffuzdan kazandigim zamani her hafta 2 saatimi verip sozu gecen diziyi izleyerek kompanse ediyorum, cok sukur- suncacik dizi hayatimda yeni bir devir/bir cigir acti azizim.

Ne diyorduk? Ha evet. Her bir ferdin pismis tavuktan hallice oldugu bu guzide dizimizde artik mantik ve duygusallik hatalari bile yapilmaya baslandi.

Ali kaptan, dizi basindan beri gurleyen, teror estiren, her bolumde 70 milyonun yuregine indiren bu adam eski karisina tecavuz ettikten ve karisinin evlenecegi adami oldurdukten, 2 kere hapse girdikten sonra sut dokmus kedi kivamina geliverdi yeni sezonda. Ah bir de vurulup olumlerden dondugunu unutmamak lazim.

Yani Ali Kaptan'in su halka ve ailesine kusturdugu kani depolayabilme imkanimiz olmus olsaydi, yemin ediyorum Afrika aidsten kurtulmus, Haiti'deki hastalar, Van’daki depremzedeler iyilesmislerdi coktan.

Hadi tum aile ne badireler atlatti, tamam. Ama yine asil olan, aldatilan, hapse dusen, aclik ve sefaletten Guney Amerika'da soyu tukenmekte olan bir kabile kivamina gelen, kactigi kocasindan tecavuze ugrayip hamile kalan, cocuk aldirirken olumden donen, bir de ustune evlendigi gece yeni kocasi eski kocasi tarafindan oldurulen Cemile teyzeme oldu.

Tamam, herseye tamam AQ. Ama yeni sezonda Ali Kaptan'in birden bire ak sakalli dede kiliginda pek tonton oluvermesi, Cemile teyzem ile ara ara kesismesi, boyle topallayarak herkesin acima duygularini harekete gecirip, bir de aile fertlerinin sempatisini kazanmasi… YOK ARTIK.

Kansere, kahpe felege, gemiyle eve bodoslama girmeye hatta tecavuze, adam oldurmeye OK.

Amaaaa bu adamin son bolumde, eskiden cok siki fiki olup sonradan kendisinden nefret eden kizi ile sarmas dolas can ciger kuzu sarmasi oluvermesine HAYIR

En basindan beri kendisinden hic sevgi sefkat gormemis sumuklu oglunun birden -zaten muhtesem detone sarkilariyla zamaninin popstari secilmesiyle biz muzigin ve sanatin dostlarinin gozlerini yasartip kulaklarini patlatmisti- "Ah babacim, dur yardim edeyim, hastaneye gotureyim seni, para da vereyim" diyip hayirli evlat kesilmesine de HAYIR

Mantik hatasini gectim. Bu DUYGU hatasina girer artik. Yapmayin etmeyin. Cemile teyze, allaasen, sen de yapma, gulumseme, gulme, kikirdama su adama gozunu seveyim. Bu adamin yuzunden senin MANTIKEN Bakirkoy’de olman lazimdi, kaldi ki kac kere hastanelere kaldirildin…..

Dizideki butun dramayi kabul etmisim de, adamin affedilip sevgi saygi hosgoru ucgenine alinmasina dayanamam. Dayanamiyorum. Trajedi degil, bilakis beni bu mantiksizlik tuketti dostlar....

Sesim duyulmaz ama ben yine de buradan dizi yazarlarina sesleniyorum:

BIRAZ DAHA DUYGUSAL GERCEKCILIK LUTFEN. 

Hatta bir Burhan Altintop klasigiyle veda ederim: LITFEN AMA LITFEN….

1 comment:

Onur Diribaş said...

Arabesk filminden farksız diyorsun yani :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Netherlands'de gozume carpanlar